Stormachtige technologische ontwikkelingen gepresenteerd en
besproken tijdens klantendag
In het historische Geofort, een fort gelegen in de Nieuwe Hollandse Waterlinie, kwamen tientallen klanten van Dawaco en Realworld Systems naar de klantendag. Het fort zelf is inmiddels een science center maar voor een dag omgetoverd tot een inspirerende ontmoetingsruimte voor klanten van Dawaco en Realworld Systems. In verschillende ruimtes in dit fort konden de bezoekers zich laten inspireren en informeren door verschillende sprekers, demo’s bijwonen en meedoen aan een panel discussie. Ruim veertig klanten trotseerden storm Ciarán en hebben binnen en buiten de nodige kennis opgedaan. Zo blijkt maar weer dat de ontwikkelingen op technologisch gebied soms net zo stormachtig kunnen zijn als het weer buiten.
Mooie mix van sprekers en interessante oplossingen
Paul Meester, directeur van Dawaco, zegt: ‘Het was een dag met een mooie mix van goede sprekers. We hebben veel interessante oplossingen gehoord en besproken en het was een fijne plek om elkaar te ontmoeten.’ Klanten zijn op deze dag bijgepraat over de nieuwste ontwikkelingen van Dawaco. Zo hebben Matej Milincovic en Tamas Nagy de bezoekers bijgepraat over de nieuwe modules ter ondersteuning van het geohydrologisch proces. Daarnaast heeft Dawaco haar nieuwste oplossingen gepresenteerd met verschillende demonstraties. Zo hebben de bezoekers met eigen ogen kunnen zien hoe 3D coördinaten gevisualiseerd kunnen worden in Smallworld. Welke mobiele oplossingen er zijn om ook in het veld te kunnen werken en is een integratieoplossing gepresenteerd waarmee systemen met elkaar verbonden kunnen worden. Met de feedback die we hebben gekregen kunnen we weer aan de slag.
Virtuele excursie en paneldiscussie
Er waren ook verschillende sprekers. Martin Peersmann van het Ministerie van BZ&KR heeft een virtuele excursie gegeven naar de ondergrondse wereld van geodata. Zijn presentatie over het gebruik van informatie in de Basisregistratie Ondergrond (BRO) in planningsprocessen was niet alleen informatief, maar ook een eye-opener over de uitdagingen rondom onze nationale waterreserves. Eerder op de dag was er een interessante paneldiscussie over de frequentie van applicatie-updates en de gevolgen daarvan. Dit leverde interessante inzichten op over de complexiteit van moderne systeemintegratie en onderhoud. Paul Meester was onder de indruk van het verhaal van Glenn Smethurst. ‘Wat speelt er veel onder de grond en wat zit dat complex inelkaar,’ zegt hij. ‘Glenn heeft ons verteld hoe GE met de kwaliteit van hun software omgaat. Dit is zeer professioneel en klanten kunnen hier direct op aangesloten worden.’
Waardevolle bijeenkomst voor professionals in de geo branche
Stand-up comedian Jacob Spoelstra sloot de dag af met een paar
goede grappen. Daarna was er tijd voor een borrel met een lekkere bitterbal.
Ondertussen kon iedereen kennismaken met elkaar en demonstraties bekijken van
onze nieuwste oplossingen. De interessante presentaties, diepgaande discussies
en het kennismaken en presenteren van onze oplossingen maakt deze klantendag
tot een waardevolle bijeenkomst voor professionals in de geo branche.